kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Miłość bez ryzyka
2008/12/3 0:40:00

21 listopada pod hasłem „Kochaj bez ryzyka” ruszyła ogólnopolska odsłona kampanii „ryzyKOchania”. Akcja organizowana przez Stowarzyszenie Manko ma na celu podniesienie świadomości zagrożeń HIV wśród młodych ludzi, szczególnie studentów oraz promowanie odpowiedzialnego stylu życia.

Statystyki wskazują, iż najczęściej wirusem zakażają się ludzie młodzi. Dlatego akcja adresowana jest do osób w wieku od 18 do 29 lat. W Polsce około 35 tysięcy osób żyje z HIV. Ponad połowa z nich nie wie o swoim zakażeniu. Na terenie kraju jest 26 punktów testowania. W wielu z nich można przeprowadzić badania bezpłatnie i anonimowo.

Na kampanię „ryzy kochania” złożą się spotkania ze studentami na terenie całego kraju. Pierwsze odbędą się w Katowicach, Gliwicach, Chorzowie, Łodzi i Trójmieście. Akcja informacyjna ma potrwać do końca października przyszłego roku. W ramach akcji zorganizowane zostaną dwa konkursy. Pierwszy z nich to konkurs „Kreuj Idee”, na nadruk na koszulkę przeciwko HIV - biorą w nim też udział, od strony eksperckiej, projektanci mody, którzy również zaprojektują swoje propozycje koszulek (Viola Śpiechowicz i One Eighty, Paprocki&Brzozowski, Dawid Woliński, Ola Osadzińska). Finałem konkursu ma być sesja fotograficzna z udziałem studentów oraz gwiazd kampanii ubranych w konkursowe koszulki. Zaangażowanie w projekt ludzi z różnych dziedzin ma podkreślić, że zagrożenia dotyczą każdego. Swoje poparcie dla kampanii potwierdzili: piosenkarka Reni Jusis, aktorka Joanna Jabłczyńska, sztangista Szymon Kołecki, siatkarz Łukasz Kadziewicz, piosenkarz Jarek Wist, formacja taneczna Fair Play Crew (znana z programu You Can Dance).

W ramach kampanii organizowane będą happeningi edukacyjne pod tytułem „Niechciany podarunek” na terenie największych uczelni wyższych w Polsce. Będą to stoiska informacyjne, na których rozdawane będą „prezenty” dla studentów, będzie można wypełnić ankiety dotyczące wiedzy nt. HIV/AIDS, zasięgnąć rady u edukatorów, rozwiązać test wiedzy o HIV, wziąć udział w konkursach oraz dowiedzieć się, gdzie można zrobić badania na obecność wirusa HIV. Stoiska będą promowane poprzez zapowiedzi w mediach, plakaty, informacje u organizacji studenckich, na portalach internetowych. Kampania skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi w wieku 19-29 lat. To głównie studenci, ludzie młodzi, często żyjący z dnia na dzień, szybko zawierający znajomości są narażeni na zakażenie wirusem HIV. Osoby takie mają tendencję do ryzykownych zachowań seksualnych, bardzo często nie myślą o konsekwencjach swoich czynów.




()


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: aktywność seksualna, seks, współżycie


 


 


 
Przepis dnia: Pavlova biała z kiwi

Uzależnia i powoduje, że ci którzy szukali dotąd zastosowania dla "nadmiarowych" białek, mają problem co zrobić z żółtkami.»