15 maja na mazowieckich uczelniach wyższych ruszyła kampania społeczna zawiązana z problematyką HIV/AIDS. To pierwsza tego typu kampania dedykowana głównie do środowiska studenckiego.
W ostatnim czasie nastąpił wyraźny wzrost liczby zakażeń wirusem HIV drogą kontaktów seksualnych. Prawie dwie trzecie przypadków zakażenia dotyczy osób młodych - w grupie wiekowej 18-29 lat. Jak wynika z badań, Polacy posiadają wiedzę na temat HIV/AIDS, ale nie wykorzystują jej w życiu codziennym. Brakuje nam wyobraźni, nie odnosimy ryzyka zagrożenia do siebie. Szacuje się, iż w naszym kraju żyje 25- 35 tys. osób, które są zakażone wirusem HIV.
Mimo wzrastającej z roku na rok liczby akcji, kampanii, publikacji prasowych na temat HIV/AIDS, ciągle istnieje potrzeba edukacji i uświadamiania społeczeństwa, że problem HIV/AIDS dotyczy każdego z nas. „Celem kampanii „ryzy kochania” jest przede wszystkim podniesienie świadomości społecznej, że zagrożenie HIV dotyczy każdego z nas. Promując odpowiedzialny styl życia, chcemy uświadomić odbiorcom kampanii możliwe skutki ryzykownych zachowań seksualnych. Akcja ma za zadanie szerzenie wiedzy na temat dróg zakażeń HIV, propagowanie idei robienia testów w kierunku HIV.” – mówią organizatorzy.
Odbiorcami kampanii są głównie studenci, ludzie młodzi, często żyjący z dnia na dzień, szybko zawierający znajomości, również przypadkowe. Osoby takie mają tendencję do ryzykownych zachowań seksualnych, bardzo często nie myślą o konsekwencjach swoich czynów (wpływ na zdrowie własne i innych).